Monday, May 10, 2021

BBM3410-2021- MINGGU 7- VIDEO SETEMPAT

RUJUKAN  : Normaliza Abd Rahim. (2019). Multimedia dalam Bahasa. Serdang: Universiti Putra Malaysia.


Hai hai hai..hahahah harini aku excited lebih.. korang bayangkan hampir berhari aku perah idea nk buat apa untuk tugasan kalini.. Masa mula-mula tu aku just fikir nak buat video order makanan ja tapi disebabkan aku malu nak record dekat luar tetiba datang idea why not aku buat video tentang skincare routine aku.. maklumlah aku baru beli ja semua tu setelah sekian lama aku tak tempek apa2 dekat muka aku sampai muka aku breakout sebab pakai mask ataupon orang panggil maskne. Ambik kau baru nak gelabah beli skincare nak jaga muka balik..Alhamdulillah since muka aku dah banyak pulih so aku terfikir untuk kongsikan produk-produk skincare yang aku guna tapi yang penting harga mampu milik ya sebab aku student lagu duit pon tak ada huhuhu.

Disebabkan barang-barang tu aku baru beli, aku pon start susun dekat meja lepastu terus ambik kamera start rakam dan Taraaaa terhasil lah video setempat aku.

Jadi sebelum tu, korang tahu tak apa maksud video setempat?

- Video setempat tu merujuk kepada video yang tidak memerlukan suntingan. Video ini dirakam tanpa berlakunya peralihan tempat dan terdapat suara latar yang merupakan suara individu. Selalunya orang menggunakan kaedah video setempat untuk dimasukkan ke dalam Istagram story.







Link : https://youtu.be/G9jeTFcocn4



Aku harap apa yang aku kongsikan harini dapat bagi manfaat dekat korang. Terima kasih. Btw jangan lupa nantikan video hari raya kumpulan DIEZ yang akan dipost beberapa hari lagi ;)







BUKTI KEHADIRAN


1 comment:

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 1.  BIODATA DIRI 2.   CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKATAN ANALISIS WACANA 4.   NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK 5.   ASAS GR...