Friday, May 21, 2021

BBM3410-2021-MINGGU 8- VIDEO ONE SHOT-DIEZ

RUJUKAN  : Normaliza Abd Rahim. (2019). Multimedia dalam Bahasa. Serdang: Universiti Putra Malaysia.



 Hai semua salam hujung minggu...korang tahu tak terkejut betul Prof bagi kitaorang shot lagu guna kaedah one shot. Wuish apa pulak one shot ni?


Jadi video one shot ni bermaksud pengambilan video dengan sekali intake sahaja. Video one shot terbahagi kepada tiga jenis iaitu;


1) one shot one layer 

2) one shot two layer 

3) one shot three layer 


Di bawah ni Cik.Melati nak tunjukkan contoh video one shot yang kumpulan Diez hasilkan.







Link : https://youtu.be/8EHGkUZtKJ4


Video one shot one layer dihasilkan oleh kump 1 yang terdiri daripada Hidayah, Hayati dan Anne. Siapa sangka kawan-kawan saya pandai buat video macam ni..ditambah dengan editing warna warna lama2. Menggamit kenangan betholl. Saya bangga dengan kawan2 saya. ❤️


 Ini pulak sambungan daripada video one shot yang Cik Melati kongsikan..yang ini merupakan video one shot two layer.


Video ini dihasilkan oleh kumpulan kedua yang terdiri daripada Anis, Hapizah dan Akma. Wey!!!! Tahu tak siapa yg menyanyi kalini? Cik Melati la siapa lagi. Hahahahah. Sumpah saya malu. Tapi, demi assg Prof tercinta sanggup aku melalukannya juga.





Link: https://youtu.be/fzr52FpO44w

Wuishh depan2 pon dah nampak feeling betul aku ni..maafkan saya sbb over🥲. Lagu ni Cik Melati pilih sebab fall in love dengan lagu ni, Peluang kedua by Nabila Razali

Korang rasa saya boleh gantikan Nabila Razali tak lepas ni? 


Aku harap korang enjoy tengok video ni..


Okay yang ni merupakan video one shot terakhir iaitu video one shot three layer.


Video ini dihasilkan oleh kump 3 Diez yang terdiri daripada Alin, Vivian, Adilla dan Afiah. Okay ni paling gempak bagi aku..idea yang menarik utk rekod three layer ni..





Link: https://youtu.be/HmUyEmNzQhQ


Haa gempak kan? Dengan berlatarbelakangkan sawah padi sangat sesuai dengan pembawaan lagu Kain Pelikat nyanyian Anuar Zain dan Ellina. Memang sporting habis semua orang..mantappp!!!

Last sekali, aku nak ucapkan tahniah kepada semua ahli Diez dan orang lain yang terlibat secara langsung atau tidak dengan pembuatan video one shot one layer, two layer dan three layer. Tahniah✨✨


 

No comments:

Post a Comment

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 2021

SENARAI TAJUK TUGASAN BBM3410 1.  BIODATA DIRI 2.   CERITA SOSIAL 1 3.  PENDEKATAN ANALISIS WACANA 4.   NOTA ELEMEN ASAS GRAFIK 5.   ASAS GR...